Održan 5. jubilarni skup d PRINT – trendovi u digitalnom tisku

U organizaciji tvrtke Tectus d.o.o., Instituta za ambalažu i tiskarstvo Tectus – IatT i časopisa Ambalaža/REGprint u četvrtak je u zagrebačkom hotelu Sheraton održan jubilarni 5. d PRINT – trendovi u digitalnom tisku.
Otvarajući taj međunarodni stručni skup posvećen digitalnom tisku Drena Milijević, ravnateljica IatT-a, rekla je da se digitalni tisak u boji koristi već 20 godina i stalno smo očekivali trenutak njegova punog procvata, a danas možemo reći da se to i dogodilo. Industrija sada ima široku paletu proizvoda, atraktivne cijene i optimistične predstojeće godine snažnog rasta koji će se dogoditi zahvaljujući 'brzim' promjenama na globalnoj razini. Citirajući tvrdnju "Digitalni tisak u boji je preskočio provaliju i sad je u 'tornadu', koju poznati marketinški guru Geoffrey Moore iznosi u svojoj knjizi 'U tornadu' opisujući vremenski period u kojem upotreba nove tehnologije ubrzano raste, naglasila je da d PRINT unatrag pet godina predstavlja trendove s naglaskom na novi val mogućnosti primjene digitalnog tiska, na široku paletu podloga i materijala te primjenu u proizvodnji etiketa i ambalaže, kao trajno pozitivnom trendu tržišnog rasta.

Pozvala je sudionike skupa da iskoriste priliku i upoznaju se s najnovijim rješenjima koja će unaprijediti njihovo poslovanje, povežu se sa stručnjacima u branši, razmijene informacije i iskustva te pronađu odgovore na izazove s kojima se u poslovanju susreću.
Veliku pozornost publike privukao je prvi govornik Peter Buttiens, direktor Europskog udruženja stručnjaka u grafičkoj industriji ESMA (European Specialist Printing Manufacturers Association) sa sjedištem u Belgiji koji je rekao da je digitalni inkjet tisak posljednjih nekoliko godina zahvatio novi val mogućnosti, prije svega zbog pojave rješenja koja nude mogućnost ispisa u jednom prolazu koji ne donosi samo brzinu, nego i sigurnost zahvaljujući novim tehnikama, što mu otvara vrata za ulazak na područje industrijskog tiska. Prvo veliko tržište koje je prepoznalo prednosti takvog ispisa je industrija keramičkih pločica, a nakon nje i industrija tiska na tekstil. I industrija ambalaže također sve više prepoznaje prednosti digitalnog tiska, primjerice kod tiska na valoviti karton. "Predviđa se da će ink jet zabilježiti ukupni rast u razdoblju od 2008. do 2018. od čak 30 puta", rekao je Buttiens koji budućnost digitalnog tiska vidi u ambalaži, unutarnjem uređenju, biomedicini, elektronici...

Globalizacija, novi mediji i marketinški trendovi zahtijevaju predvidivu i ponovljivu kvalitetu otiska. Očekivanja klijenata su porasla i više nije dovoljno da je otisak samo u boji. Fokus standarda PSD koji je razvila FOGRA (Fogra Graphic Technology Research Association) je na razumijevanju i kontroli cjelokupnog tiskovnog procesa te sadrži smjernice za upravljanje procesima od dizajna do samog tiska. O standardima je govorio Dorin Pitigoi, stručnjak za standardizaciju i boje, FOGRA PSO kvalificirani partner, UGRA certificirani stručnjak i X-Rite-Pantone partner za edukaciju iz Rumunjske. Slijedilo je predavanje Igora Zjakića, stalno sudskog vještaka za grafičku industriju s Grafičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, koji je rekao da u standardima u grafičkoj industriji vlada poprilični košmar, a sve je i više sudskih sporova. Problem je što definirani standardi kvalitete nisu dovoljno detaljno postavljeni pa se često događaju nesporazumi između proizvođača i realnih očekivanja kupaca vezanih uz kvalitetu.
 
U nastavku konferencije Hans Huijsing, menadžer razvoja poslovanja u Konica Minolta Business Solutions Europe, koja je ujedno bila i brončani sponzor skupa, govorio je o najboljim rješenjima za unaprjeđenje poslovanja, Dorin Pitigoi u još je jednom predavanju objasnio kako ostvariti predvidiv otisak na backlit podlogama, a Mladen Široki, direktor tvrtke ZINA d.o.o. govorio je o novitetima produkcijskih rješenja Epsona koji su nedavno prošireni pisačem Epson SureColor SC-F2000, prvim DTG (Direct-To-Garment) T-Shirt pisačem, za izravan ispis na pamučne majice i ostale tekstilne materijale. Predstavljen je i Xeikon 3500, prvi pravi profesionalni digitalni tiskarski stroj punog B2 formata na kojem se mogu tiskati i ambalaža i etikete, a svoje je predavanje o Xeikonu Andrej Štrus, regionalni menadžer Xeikon Austria gmbH, proširio i utjecajem tonera na okoliš.

Na pitanje može li se ostvariti rast dok gospodarstvo stagnira odgovor je dao Daniele Faoro, voditelj razvoja poslovanja i regionalni menadžer za Istočnu i Srednju Europu, Guandong Italia S.r.l, koju u Hrvatskoj zastupa zagrebačka tvrtka Digital Partner d.o.o. On smatra da tiskari nikako ne mogu reći da su u krizi jer već 18 godina bilježe veliki rast digitalnog tiska.
A kako do poslovnog rasta uz rješenja iz Xeroxa sudionike skupa upoznao je Simon Kinder, konzultant i analitičar za produkcijske boje u Xeroxu MEA (Middle East and Africa), koji je kazao da se svakog dana tiskari suočavaju sa sve više pritisaka jer je potreba za kvalitetom, fleksibilnošću, boljom izvedbom i rezultatima sve veća. Konferencija je završena predavanjem Hrvoje Kokota, savjetnika i motivatora, koji je sudionike upoznao s time kako prepoznati EU projekte u kojima tvrtke iz grafičke industrije mogu sudjelovati i što je sve potrebno za ostvarivanje poticaja...

Konferencija d PRINT je još jednom pokazala da je zainteresiranost za takvim vidom razmjene znanja velika, pitanja nije nedostajalo, kao ni zanimanja sudionika. Meet the Buyers koncept i ove je godine omogućio unaprijed ugovorene sastanke s ciljanim ponuđačima strojeva i opreme. (N.G.K.)
Datum objave: 6.3.2015., 10:43