Lakša ambalaža da, ali ne na uštrb kvalitete


Povodom obilježavanja 20. obljetnice Europena (Europske organizacije za ambalažu i okoliš), čelni ljudi Coca-Cole Hellenic i Unilevera raspravljali su nedavno u Bruxellesu o budućnosti ambalaže. Tom je prilikom Martin Reynolds, predsjednik Europena, posebno naglasio da lakša ambalaža nije uvijek i bolje rješenje.

"Niti jedna tvrtka neće plaćati ono što ne treba, pa tako neće plaćati ni za pretešku ambalažu, no ako zbog smanjenja težine ambalaža više u dovoljnoj mjeri ne udovoljava nekoj od svojih osnovnih funkcija i ako se raspadne, to znači da imamo problem", istaknuo je Reynolds.
Reynoldsova izjava odjeknula je i među sudionicima Europenova savjetovanja.
"Postoji samo jedan jedini razlog zašto je održivost iznimno važna, a to je smanjenje troškova. Jer štogod radili u smislu prevencije, sve se u konačnici svodi na smanjenje troškova", kazala je Sabine Strnad, direktorica obnovljivih izvora u Coca-Cola Hellenic.

Na pitanje koliko tehnologija još može "olakšati" ambalažu, Reynolds je rekao kako je u ovom trenutku dosegnut optimum te su, sukladno tome, i tvrtke počele mijenjati svoj pristup na način da uz minimalna ulazna sredstva na kraju žele dobiti maksimalnu iskoristivost materijala. 

Dodao je kako ni gospodarstvo nikad ne bi dopustilo previše laku ambalažu jer bi neadekvatna ambalaža rezultirala višestrukim oštećenjima prehrambenih proizvoda. "Ako do te mjere smanjite težinu ambalaže da ona počinje utjecati na kvalitetu proizvoda i dovede do toga da je krajnji rezultat uništeni proizvod, tada biste, uz stvoren ambalažni otpad, dobili i proizvod koji je također za otpad."

U završnoj je riječi Virginia Janssens, direktorica Europena, istaknula činjenicu da se na ambalažu više ne gleda samo kao na otpad, nego je se sve češće promatra u kontekstu mogućeg rješenja te kroz prizmu njezina doprinosa ostvarivanju ciljeva održivosti, odnosno optimizaciji resursa i minimalizaciji otpada.

"Činjenica da se ambalaža nakon prvog korištenja može ponovno iskoristiti za proizvodnju nove ambalaže, novih proizvoda ili za obnovljivu energiju sve je prihvaćenija, što je izuzetan pomak u odnosu na prije 10 godina kada se na ambalažnu industriju isključivo gledalo kao na proizvođača otpada", zaključio je Reynolds.
Datum objave: 31.10.2013., 15:02