Održan 4. d PRINT- Trendovi u digitalnom tisku

U utorak, 4. ožujka u zagrebačkom hotelu Antunović održan je 4. međunarodni stručni skup “d PRINT - trendovi u digitalnom tisku”
U organizaciji Instituta za ambalažu i tiskarstvo Tectus- IatT, tvrtke Tectus i časopisa Ambalaža/REGprint iz Zagreba te pod zlatnim sponzorstvom Fortuna Digital Grupe sa sjedištem u Splitu, zastupnika za Hewlett-Packard, u utorak, 4. ožujka je u zagrebačkom hotelu Antunović održan 4. međunarodni stručni skup “d PRINT - trendovi u digitalnom tisku”. Kako je, otvarajući konferenciju, kazala Drena Milijević, ravnateljica IatT-a, direktorica Tectusa i glavna urednica časopisa Ambalaža/REGprint, snaga d PRINT-a već četvrtu godinu zaredom leži u opredijeljenosti da, prateći aktualnosti u području digitalnog tiska na globalnoj razini, reagira na razvoj i kvalitativne iskorake ponuđača strojeva, uređaja, opreme i cjelovitih digitalnih rješenja te na promjenjive i zahtjevne potrebe korisnika digitalnih tiskarskih usluga, proizvođača i korisnika ambalaže, dizajnerskih i marketinških stručnjaka.

Beatrice Klose, koja u Intergrafu – Europskom udruženju za tiskane i digitalne komunikacije sa sjedištem u Belgiji, obnaša funkciju glavnog tajnika, postavila je sudionicima skupa zanimljivo pitanje: vodi li sveopća digitalizacija do kraja ere tiska i odmah ponudila niječni odgovor. Iako tisku i dalje ljudi najviše vjeruju, s obzirom da se nekadašnja čvrsta pozicija tiskanih medija ipak uvelike promijenila, i tisak treba proći kroz promjene, potrebna mu je dodana vrijednost. Dodala je da koegzistencija tiska i digitalnih medija pruža puno prostora za daljnje inovativne mogućnosti te da zajedno predstavljaju uspješnu priču. Dotakla se i ekološkog aspekta: "Često čujemo da je tisak loš za okoliš, no tisak i papir ustvari pričaju pozitivnu priču jer se u 2012. godini čak 71,7 posto papira recikliralo".

 Igor Benaković, savjetnik za restrukturiranje i poslovne promjene iz zagrebačke tvrtke Poslovna riznica smatra da se tiskarska industrija danas susreće s nizom prepreka kad se radi o razvoju poslovanja. Kako zadovoljiti sve veće i specifičnije potrebe klijenata postaje primarno pitanje koje za sobom povlači i pitanje ispravnog investiranja u opremu za digitalni tisak koja je jedan od bitnih preduvjeta za pružanje usluga s dodanom vrijednošću.
Dean Vranić, glavni kreativni direktor Imago reklamne agencije, upoznao je sudionike skupa s time kako digitalni tisak može unaprijediti marketinšku kampanju. Pritom je dao primjere upotrebe digitalnog tiska i njegovih specifičnosti u svijetu oglašavanja, naglasivši da proizvodi nastaju u tvornicama, a brendovi u glavama.
Hewlett-Packard, kao tržišnog lidera u tisku velikih formata, predstavili su Vice Stanić iz Fortuna Digital Grupe te stručnjaci iz HP-a, Joerg Peter Kober i Doru Stoican.
Kako se moglo čuti, nije pitanje hoće li digitalno preuzeti tržište nego koliko će se brzo to dogoditi. Digitalni tisak stiže, htjeli mi to ili ne  Personalizacija koju pruža digitalni tisak itekako je marketinški iskoristiva, što su prepoznali mnogi brendovi i time povećali svoju produktivnost. Fortuna Digital je kao zastupnik HP-a u Hrvatskoj najavila rast od 30 posto u ovoj godini.

O specijalnim aplikacijama u tisku velikih formata govorio je Martijn Van den Broek iz tvrtke Screen Europe u suradnji s tvrtkom MCA PRO iz Slovenije. Nove mogućnosti Canonovih rješenja velikih formata predstavili su stručnjaci Rob Koenen i Oleksandr Makovsky ukazavši na bitne trendove koji će korisnicima olakšati donošenje odgovarajućih odluka o vlastitoj poslovnoj budućnosti. Dean Tolp iz zagrebačke tvrtke Grafik.net upoznao je sudionike s mogućnostima te tvrtke s naglaskom na zastupstvo Dursta, renomiranog proizvođača strojeva za digitalni tisak velikih formata..
Andrej Štrus iz tvrtke Xeikon Austria predstavio je sve veće mogućnosti primjene digitalnog tiska u ambalažnoj industriji, potkrijepivši izlaganje prednostima koje Xeikonovi strojevi nude u tom području. Zoltan Kelemen iz mađarske tvrtke Sericol predstavio je moć Fujifilmovih ink jet rješenja u komercijalnom tisku, Sign&Display sektoru te ambalažnoj industriji.

Skup je zaključio Hrvoje Kokot iz zagrebačke tvrtke Grafo Servis, koji ujedno djeluje kao savjetnik u području mogućnosti financiranja kroz EU fondove, predstavivši mogućnosti povlačenja sredstava za grafičku industriju iz navedenih fondova. Sudionike je upoznao s pristupom pisanju dobrog projekta i o čemu sve pritom valja voditi računa.

d PRINT  je ove godine okupio respektabilan broj sudionika iz grafičke industrije, kao i korisnika tiskarskih usluga, a nakon skupa održani su i sastanci predstavnika grafičke industrije i potencijalnih klijenata u okviru foruma Meet the Buyers. Bila je to jedinstvena prilika za izravan razgovor s najvećim autoritetima na području digitalnog tiska.

Nataša Gajski Kovačić
Datum objave: 5.3.2014., 15:14