Drupa 2016 – ispunila očekivanja

Iza nas je još jedno uspješno izdanje Drupe! Prvi izvještaji s Drupe 2016, najvećeg svjetskog sajma ispisnih i cross-media rješenja, koji se od 31. svibnja do 10. lipnja održavao u Düsseldorfu, pokazuju da je sajam ispunio sva očekivanja. Nakon 11 dana, 1837 izlagača u 19 izložbenih hala te 54 zemlje sudionice dogovoreni su brojni novi poslovi, izložene nove poslovne ponude, ali i utvrđene smjernice za daljnji pravac razvoja globalne grafičke industrije.
Glavne teme Drupe ove su godine bile usmjerene na šest različitih segmenata: tisak, ambalažu, funkcionalni tisak, multikanalni tisak, 3D tisak i zeleni tisak. Okretanje Drupe  novim trendovima, kao što su 3D tisak i tisak ambalaže, te uključivanje različitih sektora industrije pokazalo se kao pun pogodak, čemu je svjedočilo više od 260.000 posjetitelja iz 188 zemalja. Organizatori procjenjuju da su oko 75 posto svih sudionika u Düsseldorfu činili rukovoditelji iz tvrtki iz ciljanih sektora industrije, koji su potvrdili smisao Drupe kao B2B sajma i idealne platforme za donošenje poslovnih odluka.
Finalne brojke pokazuju da je čak 54 posto posjetitelja došlo na Drupu 2016 s konkretnim investicijskim namjerama, njih 29 posto tijekom Drupe odradilo je i prve narudžbe, a njih 30 posto to namjerava učiniti odmah nakon Drupe, dok je 60 posto posjetitelja na Drupi pronašlo nove dobavljače.
Nešto manji broj posjetitelja u odnosu na prethodne godine (sajam iz 2012. godine vidjelo je  314.248 posjetitelja) odraz je novih globalnih kretanja u industriji. Naime, tvrtke na Drupu  više ne šalju višečlane delegacije koje će predstaviti poslovanje tvrtke, nego isključivo top-menadžere s ciljem da na licu mjesta sklope nove poslove. Potvrdio je to i Werner M. Dornscheidt, predsjednik i izvršni direktor Messe Düsseldorf, koji je istaknuo kako je ovu Drupu obilježio veći broj međunarodnih posjetitelja, ali i veći broj ponuđenih programa. „Broj međunarodnih posjetitelja porastao je 16 posto u odnosu na Drupu 2012, pri čemu su prednjačili posjetitelji iz Azije, posebice iz Indije i Kine. Ovo nam potvrđuje da je značaj Drupe na globalnom tržištu dodatno ojačao, potvrđujući status Drupe kao vodećeg sajma na globalnoj razini“, istaknuo je Dornscheidt.
Sljedeća Drupa najavljena je za razdoblje od 23. 6. do 3. 7. 2020. godine na starom mjestu – u Düsseldorfu.
Detaljan izvještaj s ovogodišnje Drupe, iz pera Hrvoja Kokota, pročitajte i u novom broju časopisa Ambalaža/REGprint.


Datum objave: 24.6.2016., 15:06