20 godina s vama

Drena Milijević, glavna urednica časopisa Ambalaža/REGprint, direktorica tvrtke Tectus d.o.o. i ravnateljica Instituta za ambalažu i tiskarstvo – IatT, Zagreb



Stručni časopis Ambalaža ove godine obilježava 20 godina kontinuiranog izlaženja. Jubilej je to kojim se danas može pohvaliti mali broj tiskovina. Sve je krenulo od ideje Drene Milijević, glavne urednice časopisa, direktorice tvrtke Tectus d.o.o. i ravnateljice Instituta za ambalažu i tiskarstvo – IatT, Zagreb s kojom smo razgovarali o proteklih 20 godina, kako ona voli reći, pet projekta, koji danas čini okosnicu brojnih uspješnih projekata vezanih uz edukaciju i informiranje u području ambalažne i grafičke industrije.
U vrijeme kada novinska industrija već nekoliko godina posrće, kada se gase dnevne novine, a da o časopisima i ostalim publikacijama i ne govorimo, opstanak i suvereno balansiranje u medijskim vodama jednog stručnog časopisa još je veći pothvat. U čemu je tajna časopisa Ambalaža?

Ne bih rekla da tu postoji neka tajna, nego prije nepobitna istina: rad, upornost, iskrena opredijeljenost i točno definiran cilj. U ovim vremenima treba i poprilično odvažnosti. Znanje i profesionalnost se razumijeva kao nužan preduvjet za svaku djelatnost. Prilagodba prilikama još je jedna odrednica opstanka. Kontinuirano držati kvalitetu i dodavati vrijednost također je nužnost. Ako svemu tome dodate dobar tim, puno entuzijazma i arak ljubavi, eto časopisa Ambalaža, dvadesetogodišnjak, lijep, zgodan, atraktivan i koristan, a sukladno godinama pomalo i samodopadan. No vjerujem, ne bez razloga i pokrića.

Časopis je pokrenut sredinom devedesetih.

U tom periodu bila sam članica ekspertnog tima koji se bavio problematikom vezanom uz gospodarstvo i okoliš. Održivost me oduvijek zanimala, a startni i fokusirani predmet interesa je bila ambalaža sa svim specifičnostima i pozitivnim potencijalom u smislu recikliranja, ponovne uporabe, kvalitetne sekundarne sirovine... te iznalaženje načina kako zakonskom regulativom, tehnički i tehnološki urediti gospodarenje ambalažom u fazi kada ona u konačnici postane otpad.
Moj je izravni zadatak bio proučiti inozemna iskustva i prenijeti ih gospodarstvu u Hrvatskoj. Kao logično rješenje nametnuo se medij u obliku uže specijaliziranog časopisa. Međutim, ulazeći dublje u to područje, ubrzo sam došla do spoznaje da ambalaža nije zanimljiva samo kada u konačnici postane otpad, nego da postoje i brojne pozitivne funkcije ambalaže - raznovrsni ambalažni materijali, zahtjevan dizajn, sofisticirani tehnički i tehnološki proizvodni procesi i raznovrsna primjena te je i časopis odmah dobio širi koncept. Tako, gotovo od prvog broja, časopis ambalažu tretira kompleksno, kakva ona u suštini i jest. Ambalaža i zaštita okoliša do danas je njegov značajan segment. Sadržaj se vremenom prilagođavao sukladno aktualnostima i trendovima, ali i sve širem krugu čitatelja, u početku na domaćem tržištu, a zatim i zemalja u regiji.

Koliko se bilo teško nametnuti tržištu?


Nije bilo nekih problema u tom smislu. Takvih je sadržaja u struci nedostajalo i od samih početaka je prepoznat kao koristan izvor informacija tehnolozima, voditeljima razvojnih timova, marketingu, nabavi i prodaji ambalaže u brojnim tvrtkama u Hrvatskoj, a zatim i u regiji. Našao je svoje mjesto i kod korisnika i proizvođača ambalaže.

Ambalaža izlazi u četiri broja godišnje na više od stotinu stranica. Na koji ste način ustanovili dinamiku izlaženja časopisa?

Startna se procjena kvartalne dinamike također pokazala ispravnom. Iako sadržajno pratimo razvoj tako kompleksnog proizvoda na domaćem tržištu, u regiji i na globalnoj razini promjene koje se događaju u pravilu su rezultat zahtjevnih istraživanja i nemaju dnevnu dinamiku te i ne zastarijevaju od danas do sutra. Dinamičnije promjene redovito pratimo i objavljujemo vijesti na našem internetskom portalu i distribuiramo putem mjesečnog newslettera na vrlo vrijednu bazu naših ciljanih korisnika. Sinergijom časopisa i elektronskih medija držimo informiranost aktualnom i dostatnom.

Možete li ocijeniti kolika je snaga časopisa u struci?


Časopis je vremenom postao okosnica razvoja brojnih projekata kojima ispunjavamo našu misiju edukacije i informiranja u području ambalažne i grafičke industrije, dvjema vezanim i srodnim djelatnostima. Kao aktivna članica Svjetske organizacije za ambalažu – WPO i Europskog konzorcija instituta za ambalažu – EPIC na izvoru smo informacija i tako smo u prilici prenijeti tehničke i tehnološke inovacije s visoko razvijenih tržišta ka domaćem i tržištu regije u našem području djelovanja. Aktivno pratimo i legislativu na svim razinama koja je dosta dinamična i obvezujuća i za proizvođače i za korisnike ambalaže. Kroz domaća, regionalna i svjetska iskustva donosimo inovacije i širimo vidike i perspektive razvoja u ambalažnoj i grafičkoj industriji. Za sada je još uvijek jedini stručni časopis u tom području u cijeloj regiji i njegovu “snagu” možemo mjeriti kvalitetom sadržaja, a i time što već 20 godina drži pozornost i dalje privlači interes struke.
Često je izlagan i na globalnoj razini i u usporedbi s mnogo jačim srodnim časopisima, prije svega s razvijenijih i financijski moćnijih i većih tržišta, dobivao je samo pohvale i izazivao pozitivne reakcije i u smislu sadržaja i tehničke dorađenosti.

Intervju je preuzet iz časopisa Ambalaža/REGprint 1/2015
Nastavak pročitajte ovdje

Datum objave: 13.4.2015., 7:15