« Povratak na sadržaj Broj 2 | Godina 2014

Izgradite budućnost tiskom

Izvješće Canon Insight 2014 stavlja naglasak na razliku percepcije pružatelja tiskarskih usluga i kupaca tiska, prilike za rast u višekanalnim komunikacijama te NA preporuke za budući uspjeh pružatelja tiskarskih usluga.
Canonova predanost budućnosti tiskarske industrije i vrijednosti koju pruža dovela ga je do toga da naruči pet nezavisnih tržišnih izvješća od 2008. godine. Izvješća analiziraju trendove i prilike u tisku, daju tržišno relevantne podatke pružateljima tiskarskih usluga i, u konačnici, pomažu vam da kapitalizirate tržište koje se stalno mijenja.
Priča o izvješćima je počela 2008., izvješćem nazvanim “Kretanja u digitalnom tisku”, u kojem se razgovaralo s komercijalnim tiskarima kako bi se razumjelo kako se tržište razvija i gdje bi se mogao pronaći budući uspjeh. Godine 2009. je fokus bio na središnjim reprodukcijskim odjelima, a tema je bila “Trendovi i prilike korporativne reprografike”, da bi se 2010. vratili komercijalnim tiskarama s izvješćem “Redefiniranje digitalnog printera” s ciljem analize kako se tiskari nose s ekonomskom krizom.
Izvješća su 2012. godine krenula u novom smjeru s izdanjem “Šira slika – kako vaši kupci gledaju na vrijednost tiska”, koje je detaljnije razmatralo vrijednost tiska, kako se koristi u sprezi s drugim medijima i što pružatelji tiskarskih usluga trebaju učiniti da bi učinkovitije zadovoljili potrebe svojih klijenata.
Pružatelji tiskarskih usluga su već odavno svjesni potrebe za prilagodbom i modernizacijom, ali je malo onih koji su mogli transformirati svoje poslovanje

Nakon uspjeha tih izvješća, Canon ove godine donosi novo -”Izgradite budućnost tiskom”. Studija vrši istraživanje među zakupcima medijskog prostora i pružateljima tiskarskih usluga, uspoređuje njihova gledišta i razmatra gdje je pukla njihova međusobna veza. Studija se vraća i temama iz prethodnih istraživanja da vidi kako su se tada predviđeni trendovi mijenjali s vremenom. Novi rezultati bi trebali pomoći boljem razumijevanju zahtjeva kupaca tiska, kao i u isticanju gdje leže prilike za budući uspjeh u tiskarskoj industriji.

Pozitivna poruka
Canon je od nezavisne konzultantske tvrtke za istraživanje tehnologije naručio detaljnu studiju 552 pružatelja tiskarskih usluga, kupaca tiska i zakupaca medijskog prostora u 25 zemalja. Studija uključuje 275 komercijalnih tiskara i središnjih reprodukcijskih odjela te 277 kupaca u velikom rasponu sektora.
Smatra se da pružatelji tiskarskih usluga zadovoljavaju potrebe kupaca – 78 % vjeruje da od tiskara dobivaju dobru vrijednost za svoj novac. Ipak, još uvijek ima prostora za poboljšanje što se tiče nuđenja proaktivnih savjeta ili unošenja novih ideja i razvoja u proces.
Čak 84 % kupaca smatra da pružatelji usluga zadovoljavaju njihove komunikacijske potrebe, a svijest o svim digitalnim primjenama se povećala. Došlo je do vidljivog rasta u korištenju i prihvaćanju prilagođenih promotivnih materijala i materijala za događanja, publikacija u malim serijama i ciljane izravne pošte. 67 % pružatelja tiskarskih usluga predviđa rast tiska na zahtjev, a 54 % očekuje rast prilagođenih i promotivnih materijala. Rast potražnje očekuju i kupci, a glavni razlozi su to što tisak sugerira kvalitetu, što se vidi kao način razlikovanja od konkurencije te se vjeruje da je najučinkovitiji način dopiranja do stručnjaka ili starije publike.

Prilika za rast uz višekanalne komunikacije
Trenutačno 20 % pružatelja tiskarskih usluga nudi svojim klijentima koordinaciju kampanja preko različitih medija, odnosno višekanalnu kampanju. Međutim, udio klijenata koji naručuju višekanalne kampanje povećao se s 58 % u 2012. godini na 68 % u 2104., što pokazuje veću potražnju za takvim uslugama, a kupci obično traže pomoć u planiranju i isporuci učinkovitih višekanalnih kampanja – 55 % kupaca tiska traže od svojih tiskara savjete o višekanalnim komunikacijama, tražeći uz to i kreativno vodstvo i suradnju.


Kako izgraditi budućnost tiskom - preporuke
Cjelovito će izvješće biti objavljeno u rujnu, ali Canon već može naglasiti neke prilike koje će vam omogućiti da potaknete budući uspjeh u svojem tiskarskom poslovanju:
1. Izradite marketinški plan i redovito ga revidirajte.
2. Iskoristite svog dobavljača kao izvor pomoći za podršku u poslovnom razvoju.
3. Oglašavajte svoje usluge, naročito mogućnosti koje pruža digitalna primjena.
4. Odlučite na koji način možete biti dio prilike za višekanalne komunikacije.
5. Investirajte u Web-2-Print i promovirajte ga. Kupci razumiju i cijene korist koju imaju od njega.
6. Promovirajte povrat investicija koje vašim klijentima omogućava tisak.


Potreba za promjenom
U izazovnom okruženju koje se stalno mijenja, pružatelji tiskarskih usluga su već odavno svjesni potrebe za prilagodbom i modernizacijom, ali je malo onih koji su mogli transformirati svoje poslovanje. U Canonovom izvješću iz 2008., “Kretanja u digitalnom tisku”, 72 % pružatelja tiskarskih usluga se slagalo da više ne mogu raditi onako kako su to uvijek činili i da se trebaju mijenjati. Danas se taj broj popeo na 80 %. Od onih koji se slažu da je promjena nužna, većina ih vjeruje u vlastitu sposobnost da se promijene i prilagode. Jedan od motivacijskih faktora je sigurno činjenica da troškovi rastu brže od prihoda. Kupci žele da njihovi pružatelji usluga kapitaliziraju na najnovijim tehnologijama i primjenama, da nude veći raspon usluga i da učinkovitije komuniciraju. A ipak je udio pružatelja tiskarskih usluga koji se ujedno smatraju pružateljima komunikacijskih usluga pao s 54 % 2008. na 46 % ove godine.
Iznenađuje da manje od polovice anketiranih tiskara ima formalni marketinški plan ili plan poslovnog razvoja

Kako je to primijetio jedan britanski pružatelj tiskarskih usluga, promjena mora doći iznutra: “Stvari se baš i nisu nešto strašno promijenile. Klijenti koje imamo se stalno vraćaju… možda bi htjeli i nešto drugo, da im se to pokaže? Mi ne nudimo ništa drugo, pa zbog toga niti ne stvaramo nove, različite poslove.”

Planiranje za budućnost
Premda pružatelji tiskarskih usluga vjeruju kako bi morali stvari početi raditi drugačije, iznenađuje da manje od polovice ima formalni marketinški plan ili plan poslovnog razvoja. A samo polovica onih koji ih imaju revidira svoj plan kvartalno ili još češće. Koriste su podaci iz niza izvora – obično reakcije klijenata, SWOT i financijske analize, gledišta o industrijskim trendovima i aktivnosti konkurencije. Učinkovitost tih planova se rijetko mjeri formalno.
Pružatelji usluga često koriste samo indirektne, anegdotalne dokaze kao što su komentari klijenata, “osjećaj” i prodaja te brojke upita da bi ocijenili kako im se performanse poklapaju s planovima. Izrada formalnog poslovnog ili marketinškog plana za tiskare još je jedna jasna prilika za poticanje budućeg uspjeha.

Izvor: Canon Croatia d.o.o.
 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: