« Povratak na sadržaj Broj 4 | Godina 2013

Vrijeme je za nove strategije i diversifikaciju ponude tiskara

Ekonomska situacija i financijska kriza koju osjećamo u posljednjih nekoliko godina nisu poštedjele ni grafičku industriju. Pružatelji tiskarskih usluga još se uvijek suočavaju sa smanjenjem potražnje i ograničenim mogućnostima financiranja. Zbog toga su mnogi bili prinuđeni ponovo razmisliti o svojoj strategiji.
Posljedica globalnih ekonomskih uvjeta je povećana zabrinutost tvrtki za povrat investicija. Odjeli za marketing - najveće stranke grafičke industrije - mjere rezultate za svaki uloženi cent i zato od tiskara zahtijevaju dokaze o učinkovitosti tiskanih proizvoda.
U međuvremenu se tiskari suočavaju sa sličnim izazovima. Njima je važno da osiguraju učinkovitost tehnologije, nađu nove kreativne pristupe i ponude niz usluga, vezanih uz tisak, koje im pružaju konkurentsku prednost.
Studija1 koju je Canon naručio 2012. godine je pokazala da tisak, unatoč otežanim uvjetima, i dalje igra važnu ulogu u komunikacijskim strategijama kod 87 % europskih tvrtki. Tako je 15 % kupaca u studiji iznijelo da je tisak ključni faktor uspjeha njihovih multikanalnih kampanja, dok 58 % tvrtki takve kampanje redovno koristi u svojim komunikacijskim aktivnostima, u koje se ubrajaju i tiskanice. Prednost takvog marketinškog pristupa je bez sumnje mogućnost dopiranja do većeg broja potrošača, a pored toga, tiskanice nose i trajniju materijalnu poruku.

Progresivni tiskari stvaraju nove tržišne prilike
Sasvim je jasno da ciljane, personalizirane i interaktivne tiskanice stvaraju nove tržišne prilike koje pružatelji tiskarskih usluga mogu pretvoriti u profitabilan posao. Tisak varijabilnih podataka (VDP) i integrirani mediji predstavljaju značajnu priliku za tiskare da svojim uslugama dodaju vrijednost i osiguraju tisak kao sastavni dio marketinških aktivnosti svojih kupaca.
VDP je oblik tiska na zahtjev koji omogućuje prilagodbu dokumenata (u odnosu na jezik, lokaciju, spol...) pomoću tehnologije digitalnog tiska. Budući da se pri tome ponajviše radi o promotivnim tiskanicama, VDP se najčešće koristi za direktni marketing, upravljanje odnosima s klijentima, oglašavanje i transpromotivni tisak. Prema podacima nedavne studije InfoTrendsa2, 21 % tiskanica je sadržavalo varijabilni ili personalizirani sadržaj, dok se u iduće dvije godine očekuje rast od 9,5 %.

Novi mediji – nove mogućnosti za dopiranje do publike
Prema podacima InfoTrendsa, isključivo tiskane kampanje postižu 6,5 % stope odaziva, a u kombinaciji s e -mailovima i internetom 8,8 %. Iako se migracija oglašavanja na mobilne platforme često shvaća kao prijetnja, progresivni tiskari znaju da moraju promijeniti svoj ​​​​pristup. Tisak je, naime, postao samo jedan od mnogih integriranih alata unutar marketinških rješenja koja omogućuju komunikaciju i prikupljanje podataka o klijentima.
Za uspjeh ćete morati:
1. Educirati svoje klijente: kupci ne traže nove usluge jer ne znaju da ih tiskari nude.
2. Educirati svoje zaposlenike: marketinški stručnjaci su u potrazi za savjetnicima koji razumiju poslovanje klijenta i upoznati su s mogućnostima koje nudi VDP.
3. Voditi svojim primjerom: alate koje prodajete koristite također i za komunikaciju sa svojim klijentima i potencijalnim kupcima.
4. Činiti male korake: za VDP vam zapravo i ne treba skup softver, dovoljni su osnovni grafički alati.
5. Postati strateški partner: kad tiskara proširi svoje usluge, mora se početi baviti projektima, a ne proizvodima, i mora prebaciti fokus s cijene na povrat ulaganja (ROI). Strateški partner razmatra komunikacijske i marketinške ciljeve.

Što Canon može učiniti za tiskare?
Canon tiskarama pomaže iskoristiti sve veću potražnju za VDP i integriranim medijskim uslugama među njihovim klijentima. Canonov asortiman proizvoda i znanja mu omogućuje održavanje podrške klijentima kod njihova nastupa na novim tržištima.
Ponuda obuhvaća softverska rješenja kao što su Canon Shop Print Mail (promotivni tisak), Planet Press Suite (transakcijski tisak) i DirectSmile Cross Media Suite za podršku multikanalnoj marketinškoj kampanji. Crno-bijeli i uređaji u boji kombiniraju Canonovo i Océovo znanje u pružanju najsveobuhvatnije ponude rješenja za profesionalni tisak.
Canon također nudi i program podrške za razvoj poslovanja kako bi tiskarima pomogli integrirati nove usluge. Uz pomoć brojnih vanjskih savjetnika planira ključne promjene u strateškom marketingu, prodaji i poslovanju. U suradnji s vodećom konzultantskom tvrtkom Accenture za pojedine klijente priprema ponude točno po mjeri, osmišljene za maksimalizaciju povrata ulaganja pomoću poslovnih, marketinških i procesnih ­unaprjeđenja.

Izvor: Canon Croatia d.o.o.
 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: