« Povratak na sadržaj Broj 2 | Godina 2011

Rezač Zünd M-800 studentima omogućava da konkretno uzmu u ruke ono što su osmislili u virtualnom prostoru. Na taj način vide gdje su im nastale pogreške

Instalacija specijaliziranog softvera na Grafičkom fakultetu u Zagrebu

U suradnji s tvrtkom Merus‑HR d.o.o., Grafički fakultet Sve­uči­li­šta u Zagrebu je početkom ove godine nabavio i instalirao uređaj Zünd Samplemaker (ploter/cutter) M-800. Uređaj služi za izradu uzoraka i manjih serija ambalažnih i promotivnih proizvoda od papira i kartona te pjenastih materijala. Za pripremu i dizajn spomenutih proizvoda koristi se cjeloviti softverski sustav Engview Package Designer Suite.

Kroz zajednički angažman, gdje je GRF pod posebno povoljnim uvjetima investirao u ploter/cutter, tvrtka Merus-HR je donacijom omogućila korištenje kompletnog softverskog paketa Engview Package Designer Suite koji se koristi u edukativne svrhe. Radi se o cjelovitom programskom paketu s 21 licencom, tako da se paket može koristiti za edukaciju i vježbe veće grupe studenata.
Tisak i proizvodnja ambalaže je jedna od grana grafičke industrije koja je u stalnom porastu. Grafički fakultet prati suvremene trendove i razvoj grafičke industrije te je kao normalni tijek razvoja investirao u novi rezač Zünd M-800 za potrebe nastave i znanstvenog istraživanja na području grafičkog dizajna i tehnologije. Nekoliko predmeta je i do sada imalo u svom nastavnom planu i programu vježbe oblikovanja savijanjem i rezanjem, no instalacijom novog uređaja mogućnosti precizne izvedbe su znatno unaprijeđene, što je doprinijelo kvaliteti kreativne vizualizacije i finalne izvedbe studentskih projekata.
Tvrtka Merus-HR je donacijom omogućila korištenje kompletnog softverskog paketa Engview Package Designer Suite koji se koristi u edukacijske svrhe
Prije stavljanja rezača Zünd M-800 u pogon održana je izobrazba petero nastavnika Grafičkog fakulteta koju je vodio inženjer iz tvrtke Merus-HR. Tijekom izobrazbe, koja je trajala 12 sati, nastavnici su upoznati s osnovnim dijelovima uređaja, njihovom funkcionalnošću, korištenjem soft­vera itd.

Instaliranjem uređaja pokrenute su i nove vježbe, a uskoro će ih pratiti i novi oblici nastave. Također, studenti dobivaju bolji uvid u tehnologiju same izvedbe što povećava kreativne mogućnosti i izvedbe ideja. Na rezaču Zünd M-800 će se odvijati vježbe od jednostavnih do kompleksnih prireza, poput novih trodimenzionalnih formi i novih oblika ambalaže.
“Uz naš angažman i uložen nemali trud u realizaciju cijelog projekta posebno bih želio zahvaliti se i dekanici GRF-a, prof. dr. sc. Diani Milčić te prof. dr. sc. Jesenki Pibernik, na suradnji i angažmanu. Apsolutno sam siguran da će naša suradnja i ubuduće biti na viskom nivou te ćemo zajedno uspješno realizirati nove projekte”, izjavio je direktor tvrtke Merus-HR, Mario Antonić.
Donosimo Vam izjave nastavnika i studenata s Grafičkog fakulteta koje najbolje ocrtavaju koliko će ovakvo tehnološko osvježenje akademskog edukacijskog programa obogatiti iskustva mladih stručnjaka i omogućiti im potpuniji razvoj interesa te povećati njihovu konkurentnost na tržištu rada.


“Rezač Zünd M-800 studentima omogućava da konkretno uzmu u ruke ono što su osmislili u virtualnom prostoru. Na taj način vide gdje su im nastale pogreške ili uče što se može popraviti u izvedbi da rješenja budu bolja i funkcionalnija. Uče koristiti novi softver koji je prilagođen za projektiranje ambalaže i drugih oblika prireza, kao i samo upravljanje strojem, a time i njegove mogućnosti i ograničenja. Stječu iskustvo povezivanjem znanja i rada s materijalima koje projektiraju, režu i savijaju.
mag. Josip Bota, dipl.ing., asistent

Iako nemam dug studentski “staž”, tek dvije godine, mogu ukratko opisati, odnosno dati uvid u studiranje na GRF-u danas. Na početku studija sve se činilo previše “općenito” pa su pojedinci nestrpljivo i razočarano napuštali studij. Naravno, motivi za to su uglavnom bili pogrešni jer smo već sada (u četvrtom semestru) zašli duboko u problematiku struke i to je zaista sjajno. Nestao je osjećaj vraćanja u srednju školu. Svi kolegiji su isključivo vezani uz struku, a sadržaj je uglavnom upotrebljiv u praktičnoj primjeni. No, nije sve baš idealno. Glavni problem iz moje – studentske – perspektive je nepravedan omjer između teorije i praktičnog dijela (u korist teorije, naravno). Smatram da bi se kvaliteta samog studija mogla podići na još jednu višu razinu učestalijim korištenjem popratnih praktičnih primjera. Recimo, iz kolegija Dizajn grafičkih medija, zadatak na jednoj od vježbi bio je napraviti 3D model ptice pop-up tehnikom. Vježba je bila zamišljena kao test kreativnosti dizajna ambalaže, a poslužila je i kao izvrstan uvod u kolegij Ambalaža koji me očekuje u idućem semestru. Problemu smo pristupali na različit način, što je znak da kreativnosti ne nedostaje. Nakon odrađenih zadataka, na seminaru je bilo organizirano glasanje i nekoliko kvalitetnijih radova je odabrano za drugu fazu – izrada modela na cutteru.

To je upravo ono što sam spomenuo na početku teksta i što ponekad nedostaje na fakultetu. Imao sam priliku vidjeti i naučiti kako pripremiti stroj za rezanje, žlijebljenje i perforaciju. Osim toga, iz prve sam ruke stekao iskustvo kako upravljati strojem te s kojim problemima se možemo susresti prilikom rada i kako ih ukloniti. Zadatke smo uspješno odradili i modeli su gotovi. S obzirom da imam veliki interes za područje ambalaže, izuzetno sam zadovoljan samom koncepcijom vježbi. Osjećam da sam naučio nešto zaista korisno.
Vedran Abičić, student

 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: