« Povratak na sadržaj Broj 1 | Godina 2010

Tiskari ne bi preživjeli krizu bez digitalnog tiska

Canon Europe nedavno je predstavio prve rezultate studije o učinku ekonomske krize na tiskarsku indust­riju i najavio svoje najveće izlaganje na sajmu Ipex 2010.

Canon Europe predstavio je analizu kretanja prihoda utvrđenih ispitivanjem pružatelja tiskarskih usluga i stručnih analitičara o utjecaju krize na tiskarsku industriju. Ispitivanje, treće koje je sponzorirao Canon Europe, a proveo prof. emeritus Frank Romano i skupina diplomaca s područja ispisnih medija s Tehnološkog instituta u Rochesteru u SAD-u, daje prikaz stanja tiskarske industrije. Prethodne Canonove studije “Insight” analizirale su budućnost digitalnog tiska i tržište središnjih reprografskih odjela, a objavljene su u svibnju 2008., odnosno 2009. godine.

Trenutno se dovršava konačna analiza ispitivanja*, a rezultati će biti objavljeni u svibnju 2010. Najvažniji rezultati ispitivanja pokazuju koliko je prihvaćanje digitalnog tiska bilo važno za preživljavanje profesionalnih tiskara te na koji su način tiskari koji su preživjeli recesiju u boljem položaju za iskorištavanje budućih prilika i suočavanje s novim izazovima.


Prodaja digitalnih uređaja premašila je prodaju drugih vrsta tiskarskih strojeva

Krajem 2008. godine, kada su donositelji poslovnih odluka srezali proračune za tisak, tiskari su bili prisiljeni ponovno promisliti svaki aspekt svoga poslovanja i implementirati poboljšane načine produkcije radi što boljeg iskorištavanja osoblja i smanjenja troškova. Kako su se serije za tisak smanjivale, tiskari koji su implementirali digitalni tisak bili su dobro pripremljeni za tu promjenu.
Jedan od ključnih elemenata za preživljavanje tijekom recesije bilo je kvalitetno vođenje poslovanja
Oni koji su imali samo strojeve za ofsetni tisak, naročito strojeve starije generacije, nisu bili spremni te se nisu mogli nositi s promjenama potražnje. Kako su tiskari počeli poduzimati mjere koje će im omogućiti da se prilagode promjenama na tržištu, prodaja digitalnih uređaja tijekom 2009. godine premašila je prodaju drugih vrsta tiskarskih strojeva. Ispitivanje je, primjerice, pokazalo da su tijekom 2009. godine u zapadnoj Europi prihodi od ofsetnog litografskog tiska pali 18,1 posto u usporedbi s 2008. godinom, no prihodi od digitalnog tiska (laserski i tintni tisak zajedno) povećali su se ukupno 27,2 posto.


Tisak širokog formata uspješan

Za potrebe ispitivanja, pojmom “digitalni tisak” obuhvaćen je ne samo tisak dokumenata, nego i tintni tisak širokog formata, a čini se da su oni koji se bave tiskom širokog formata poslovali osobito uspješno tijekom ekonomske krize. Štoviše, 86 ispitanika izjavilo je da im je tisak plakata na strojevima širokog formata olakšao da je prebrode. Komercijalni tiskari, koji su prije izbjegavali tisak širokog formata kao suviše specijaliziran, otkrili su rastuće tržište znakovlja i drugih plakata te nove industrijske tržišne segmente za tisak na tkanine, platno i druge materijale.


Usredotočenje na odabrana tržišta

Jedan od ključnih elemenata za preživljavanje tijekom recesije bilo je kvalitetno vođenje poslovanja. Tvrtke koje se najbrže oporavljaju dokazale su da je usredotočivanjem na ključna odabrana tržišta (na kojima mogu najviše ponuditi) te pružanjem multimedijskih usluga (kojima se ističu u odnosu na konkurenciju) moguće zajamčiti dugoročan uspjeh poslovanja.


Optimistično u 2010!

Usprkos prethodno iskazanom pesimizmu, krajem 2009. godine pružatelji tiskarskih usluga počeli su pokazivati neskriven optimizam glede 2010. godine i budućnosti. Taj se optimizam možda temelji na činjenici da je više od polovice tvrtki koje nude digitalni tisak poboljšalo prihode i profite tijekom 2009. godine u usporedbi s 2008. godinom.

“Kao što je to bio slučaj i s dosadašnjim ispitivanjima, Canonovo sponzoriranje ove najnovije studije dokaz je naše trajne odlučnosti glede razvoja dugoročnih odnosa s klijentima, kojima želimo olakšati donošenje informiranih odluka o budućnosti,” izjavio je Mark Lawn, direktor marketinga za područje Europe u odjelu Professional Print Solutions.

Ispitivanje jasno pokazuje da su tvrtke koje su prihvatile tehnologiju digitalnog tiska radi ponude dodatnih usluga svojim klijentima sada u boljem položaju za iskorištavanje novih tržišnih prilika. Digitalni tisak postao je neizostavan element svakog dobro izbalansiranog produkcijskog okruženja te, s obzirom na brzinu kojom se poslovno okruženje promijenilo i nastavlja se mijenjati, uvođenje digitalnog tiska za tiskare više ne može biti fakultativno.

“Ako se ovaj obnovljeni optimizam nastavi – a mi čvrsto vjerujemo da hoće – očekuje nas vrlo uzbudljiv Ipex 2010. Taj će sajam tiskarima ponuditi idealnu priliku za istraživanje i promišljanje različitih načina poboljšanja poslovanja, a Canon će se tom prilikom usredotočiti na poticanje sudionika da se odluče na taj korak”, nastavio je Lawn.


Ipex 2010 - najopsežnije Canonovo izlaganje

U skladu sa svojom odlukom o trajnoj prisutnosti u segmentu profesionalnog tiska, Canon će ove godine biti najistaknutiji izlagač na sajmu Ipex (18. - 25. svibnja 2010 u Birminghamu, Velika Britanija) dosad – izložit će čitav svoj portfelj za profesionalni tisak na izložbenom prostoru površine gotovo 2000 m2. U skladu s produkcijskim izazovima s kojima se suočavaju Canonovi klijenti koji se bave profesionalnim tiskom u sektoru grafičke umjetnosti i središnjih reprografskih odjela bit će izložena najsveobuhvatnija paleta Canonovih rješenja za profesionalni tisak.

Uz ostalo, bit će izloženi tiskarski strojevi imagePRESS (u boji i crno-bijeli), a na mnogima od njih uživo će se tiskati narudžbe klijenata kojima će upravljati Helix Production Workflow. Nova serija tiskarskih strojeva manjeg kapaciteta imageRUNNER ADVANCE PRO prvi će put biti izložena na uvid posjetiteljima iz cijele Europe. Ta serija tiskarima početnicima u digitalnom tisku nudi ekonomične i skalabilne modele za prvi susret sa svijetom prednosti digitalne produkcije.
Digitalni tisak postao je neizostavan element izbalansiranog produkcijskog okruženja
Komercijalni tiskari i središnji reprografski odjeli koji žele iskoristiti poslovni potencijal primjene tiska u sektoru velikih formata, npr. grafike i znakovlja, moći će razgledati odabrane modele Canon imagePROGRAF, koji nude fotografsku kvalitetu i optimalnu produktivnost. Canonov put do profita ključna je značajka štanda na Ipexu. Posjetitelje se fizički i vizualno vodi duž lanca vrijednosti digitalnog tiska prema uslugama i aplikacijama koje će im omogućiti da se istaknu u odnosu na konkurenciju i izbjegnu tiskarsku verziju “zamke običnosti”.

Canon će posjetiteljima ponuditi i strukturiranu poslovnu podršku te savjete u obliku niza kratkih radionica u sklopu programa Essential Business Builder. Savjetnici iz programa Essential Business Builder bit će dostupni na štandu tijekom čitavog trajanja sajma i odgovarati na konkretna pitanja tiskara te im objašnjavati kako im određena rješenja mogu olakšati postizanje poslovnih ciljeva.
 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: