« Povratak na sadržaj Broj 2 | Godina 2007

Struka je ocijenila – Intergrafika uspješna! / Expert Evaluation – Successful Intergrafika Show! (K. L. Kovačić)

Netom završena Intergrafika, međunarodni sajam za grafičku industriju i industriju papira, “probudio” je interes struke za pojavljivanjem na tom sajmu više nego proteklih godina.

Organizator Zagrebački velesajam ističe da su njihova očekivanja ispunjena, što stvara i osnovu za budući razvoj. O detaljima smo razgovarali s direktoricom Zagrebačkog velesajma, Katjom Lukom Kovačić.

Još jedna Intergrafika nedavno je završena. Možete li reći "s uspjehom"?

Sajam je po mnogim pokazateljima održan s uspjehom. Broj izlagača i posjetitelja, ostvareni poslovi, stručni aspekt sajma, rezultati anketa i iskazano zadovoljstvo sudionika nedvojbeno govore o vrlo uspješnom sajmu.

Intergrafika je na zadovoljstvo izlagača nakon sedam godina opet održana u paviljonu 5 koji je veličinom te unutarnjom konfiguracijom u potpunosti zadovoljio potrebe izlagača da svi budu smješteni u zajedničkom kompaktnom prostoru. Izlagači su iskazali značajan trud u oblikovanju svojih izložbenih prostora i, što je najvažnije, već dulje vrijeme kod mnogih izlagača ne pamtimo tako veliku ponudu strojeva najnovije generacije. Tome treba dodati i izvanrednu, živu poslovnu atmosferu. To je bit i cilj ovakvog specijaliziranog sajma. Pojavio se i značajan broj novih izlagača, od kojih najviše iz Slovenije i Njemačke, a to dovoljno govori o zainteresiranosti da se na sajmu uživo predstavi cjelokupna ponuda.

Ove je godine Intergrafika ponovno održana odvojeno od Modernpaka. Je li se pokazala opravdanost takve odluke?

U ovom trenutku možemo konstatirati da je Intergrafika uspjela i da je ostvaren napredak u odnosu na prethodnu. Modernpak je sajam koji privlači puno širu ciljanu publiku poslovnih korisnika i stoga smo ga smjestili u okvir Jesenskog međunarodnog zagrebačkog velesajma, koji će se održati od 11. do 16. rujna. Na njemu će se okupiti puno veći broj gospodarstvenika iz različitih sektora gospodarstva, a koji svaki na svoj način ima interes za ambalažu i pakiranje. U toj činjenici leži razlog za odluku o vraćanju Modernpaka u termin Jesenskog sajma i njegov ćemo uspjeh moći analizirati tek po završetku. Uvjerena sam u dobar odaziv korisnika ambalaže, pa će time i izlagači Modernpaka biti zadovoljni.

Što je Zagrebački velesajam očekivao od ovogodišnje Intergrafike? Jesu li očekivanja ispunjena?

Očekivanja su bila ista kao i od svakog specijaliziranog sajma – poslovno uspješan susret grafičkog sektora i prezentacija novih tehnologija potrebnih za razvoj grafičke industrije. Očekivanja su se i ostvarila, jer su nam gotovo svi izlagači izrazili zadovoljstvo poslovnim rezultatima na sajmu. To nam stvara osnovu za budući razvoj - da iduća Intergrafika bude još bolja i veća, a i da se određe ni broj posustalih izlagača, posebno inozemnih, za koje znamo da su posjetili sajam, ponovno vrate na obostrano zadovoljstvo.

Koje su zemlje sudjelovale na sajmu?

Sudjelovalo je ukupno 24 zemalja, uključujući i Hrvatsku. Od inozemnih, najzastupljenije su bile: Austrija, Češka, Danska, Francuska, Italija, Izrael, Japan, Kanada, Njemačka, SAD, Švicarska, Slovenija, Španjolska, J. Koreja i druge.

Kakva je bila ovogodišnja ponuda?

Prema izjavama izlagača i posjetitelja, a i našem dojmu, ponuda je bila najbolja u zadnjih sedam godina. Najveća je bila ponuda strojeva, pribora i opreme za grafičku industriju, a za tim segmentom je bila i najveća potražnja poslovnih i stručnih posjetitelja. Nešto je manja bila ponuda i potražnja za strojevima i uređajima za industriju papira.

Stručno-popratni program velikim je dijelom bio sastavljen od predavanja profesora s Grafičkoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Jeste li zadovoljni pokazanim interesom?

Vrlo smo zadovoljni i zahvalni Grafičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu za ponuđeni stručni program. Na pozornici u samom paviljonu održano je šest tematskih predavanja, koja su bila dobro posjećena od strane izlagača i stručne publike. Kvaliteti predavanja su zasigurno pridonijeli kvalitetni predavači i dobro odabrane aktualne teme, interesantne za različite segmente grafičke industrije. Također su održane i tri komercijalne prezentacije te poseban event - blacklight show-body painting.

Na Intergrafici su odabrani i najbolji izlagači. Po kojim su se kriterijima oni birali?

Priznanja za dizajn i najbolje ideje u rješavanju sajamske prezentacije dobila je tvrtka Grafik Zagreb. Posebno priznanje za najvišu razinu ukupnog nastupa pripalo je tvrtki Heidelberg Hrvatska, a priznanje tvrtkama Grafik.Net, Pako Zagreb, Ism, Mca Maribor, Prosystem print, Arben grafički sistemi, Conatus, Fremo, Hermesgraf i Müller Martini.

Kod odabira izlagača za priznanje za dizajn i najbolje ideje u rješavanju prezentacije predmet ocjenjivanja je organizacija prostora, usklađenost s okolinom, rješenje konstrukcije, natpisi i reklame, oblikovno rješenje i kvaliteta izvedbe te način prezentiranja eksponata - sukladnost eksponata i postave, čitljivost i jasnoća informacije.

Za cjelovitost ukupnog nastupa kriteriji su nešto širi i obuhvaćaju, osim uređenja izložbenog prostora, i angažman u marketinškim aktivnostima u pripremi i za vrijeme sajma. Osim arhitektonsko-prostornog rješenja, ovdje je važno ocijeniti marketinški pristup - kvaliteta i količina promotivnog materijala, originalnost, noviteti i njihova prezentacija, ponašanje i poslovno komuniciranje osoblja te prezentacija proizvoda. Također su važni i odnosi s javnošću te aktivnosti vezane uz poslovni posjet.

S kojim problemima se Intergrafika susreće i kako se oni rješavaju?

Ovakav specijalizirani sajam karakterizira fluktuacija izlagača, što znači da se mora uložiti veliki trud kako bi se nadomjestili novima. Specifičnost ovoga sajma je usko specijalizirana stručna publika, koju se treba animirati kroz posebne komunikacijske kanale. Za razliku od velikih, općih sajmova, koji imaju masovni posjet, ovaj se sajam odlikuje manjim brojem, ali poslovno i stručno puno zahtjevnijim posjetiteljima.

Pojedini izlagači požalili su se na nedostatnu infrastrukturu. Postoji li nešto što biste promijenili i unaprijedili u cjelokupnoj organizaciji Intergrafike?

Uvijek se može bolje i upravo zato razgovaramo s izlagačima i posjetiteljima o njihovim primjedbama i prijedlozima. Neke stvari možemo unaprijediti vrlo brzo, a za neke je potreban ozbiljniji pristup i određeno vrijeme.

Infrastruktura je jedan od problema koji iziskuju veći angažman, ali smo svjesni da bez radikalnijih zahvata neće biti ni potrebnog napretka u poslovanju.

Jeste li razgovarali s ljudima iz struke? Kakvi su njihovi dojmovi o sajmu?

Dojmovi izlagača, bilo najvećih, ali i manjih, je da se ove godine radilo o najbolje organiziranom sajmu u zadnjih sedam godina. Iz ankete je vidljiv rast zadovoljstva izlagača, kao i rast zaključenih poslova s domaćim i inozemnim partnerima. Vrlo dobre ocjene dobili su stručni skupovi, kao i sama uređenost i opremljenost izlagačkog prostora. Prema anketama, čak 83,3 % izlagača je zadovoljno sudjelovanjem na sajmu, a to govori da ovakav vid prezentacije u grafičkoj industriji ima budućnost.

Koliko posjetitelja je zabilježeno? Jeste li zadovoljni posjećenošću?

Sajam je posjetilo više od pet tisuća posjetitelja. Ocjenjujemo da je to solidan broj s obzirom da se radi o usko specijaliziranom gospodarskom sektoru. Međutim, važno je da su tom posjećenošću zadovoljni izlagači, koji tvrde da su ostvarili vrlo dobre poslovne rezultate.

Imate li saznanja o zadovoljstvu posjetitelja i njihovom dojmu?

Prema rezultatima ankete provedene među posjetiteljima, njih čak 94 % je zadovoljno sajmom u cjelini. Zadovoljstvo ponuđenim novitetima iskazalo je 90 % posjetitelja, a stručnim skupovima njih 94 %.

Je li ovogodišnji sajam obilježilo nešto drugačije, nešto što se nije događalo proteklih godina?

Novosti na sajmu se očituju prvenstveno u tehnološkim novitetima koja tržištu predstavljaju izlagači. Stoga će i dojam posjetitelja ovisiti o viđenom na izložbenim prostorima. Na nama je da potaknemo sve one koji imaju što pokazati i ponuditi, da dođu i na odgovarajući način nam to i predstave. Zadovoljstvo mi je konstatirati da je grafički sektor u većem dijelu prihvatio sajam kao mjesto gdje će moći na pravi, učinkovit način predstaviti nove strojeve, uređaje, opremu i tehnološka rješenja svojim budućim korisnicima.

Nazire li se smjer kojim će nastaviti Intergrafika?

U razgovoru sa svim izlagačima Intergrafike saznajemo da se svi slažu kako se sajam treba i dalje održavati u svibnju. Treba dobro usuglasiti termin sa sajmovima koji se održavaju također u sličnom terminu, a važni su za nastup dosta izlagača - to su sajmovi u Celju i Brnu.

Uskoro nas očekuje i Modernpak. Kakva su Vaša očekivanja i jeste li već počeli s organizacijom, animacijom izlagača...?

Naravno, i pokazuju se već i rezultati i iznenađujući interes inozemnih izlagača. Ali pričekajmo rujan, Jesenski međunarodni zagrebački velesajam i Modernpak.

K. L. Kovačić

 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: