CROPAK




NAGRADA NAJBOLJOJ AMBALAŽI NA HRVATSKOM TRŽIŠTU



UTEMELJENJE I CILJ

Hrvatsku nagradu za najbolju ambalažu CROPAK utemeljili su 2004. godine Institut za ambalažu i tiskarstvo, stručni časopis “Ambalaža” i tvrtka Tectus d.o.o., Zagreb.

Natječaj je osmišljen s ciljem promocije i isticanja prednosti i koristi ambalaže kao važnog sredstva zaštite, promocije i identifikacije proizvoda te motiviranja proizvođača i korisnika ambalaže, dizajnera i tiskara na proširenje tehničke i kvalitativne granice ambalažne i grafičke industrije. Natječajem se ujedno želi potaknuti kreativnost mlade populacije (učenika i studenata), naglasiti nužnost kvalitativnih pomaka u promišljanju i prepoznatljivosti vizualnog nacionalnog identiteta ambalaže, grafičkog i industrijskog dizajna, ekoloških svojstava ambalaže te domaćeg razvoja strojeva, uređaja, opreme i sustava gospodarenja ambalažom i ambalažnim otpadom.
 

CROPAK KROZ GODINE


CROPAK 2004
U sedam kategorija nominirano je 57 pojedinačnih proizvoda i 40 serija, što je ukupno činilo više od 190 proizvoda renomiranih hrvatskih i inozemnih pro­izvodnih tvrtki – korisnika ambalaže, među kojima su prema određenim kriterijima u oštroj konkurenciji odabrani najbolji.

CROPAK 2005
Godine 2005. na CROPAK-u je nominirano 217 pro­izvoda u 22 kategorije.
Povećanjem broja kategorija u odnosu na prethodni natječaj obuhvaćene su, između ostalog, primarna i promotivna ambalaža i displeji, etikete i privjesnice. Nove kategorije posvećene grafičkom i industrijskom dizajnu ambalaže privukle su brojne dizajnere i reklamne agencije. Novost je bila i kategorija EKO CROPAK, koji je dodijeljen u tri kategorije – za ambalažu, najbolji stroj, uređaj i opremu te cjeloviti projekt gospodarenja ambalažom i ambalažnim otpadom u Hrvatskoj.

CROPAK 2006
Nagrade su dodijeljene u pet kategorija. Nominirano je 27 proizvoda i 35 serija, što je ukupno iznosilo 238 proizvoda. Uvedena je i kategorija CROPAK GODINE, za ukupno najbolje ocijenjenu ambalažu hrvatskog proizvoda/serije.

CROPAK 2007
Ukupno 49 pojedinačnih i 31 serija domaćih i inozemnih proizvoda natjecalo se za nagradu u sedam kategorija, ukupno više od 140 proizvoda.

CROPAK 2008
Prihvaćene su 64 nominacije, 36 proizvoda i 28 serija, što je ukupno činilo više od 130 proizvoda.

CROPAK 2009
U 8 kategorija prihvaćeno je 86 nominacija, što čini više od 150 pojedinačnih proizvoda. Nominirana su tri sustava gospodarenja ambalažom i ambalažnim otpadom te 25 radova u Kreativnoj radionici.

CROPAK 2010
U osam kategorija  prihvaćeno je 20 proizvoda i 25 serija, što čini više od 110 proizvoda. Nominirana su tri sustava gospodarenja ambalažnim otpadom s aspekta cjelovitog doprinosa zaštiti okoliša i 26 radova Studentske kreativne radionice CROPAK 2010.

CROPAK 2011
Na natječaj je prijavljeno 30 proizvoda i 32 serije u 11 kategorija, od kojih izdvajamo tri novoosnovane kategorije, Ambalaža hrvatskog proizvoda/serije – vina, Ambalaža hrvatskog proizvoda/serije – otočni proizvod i Produžena polica - stalak. Ukupno je prijavljeno više od 170 proizvoda.

CROPAK 2012
Na natječaj je prijavljeno 19 proizvoda i 22 serije u šest kategorija, što ukupno čini više od 120 proizvoda. U kategoriji Produžena polica prijavljena su tri otoka i tri stalka.