« Povratak na sadržaj Broj 2 | Godina 2014

Miloš Marković, direktor Mineralne vode d.o.o., Srbija

Vjerujemo i u svjetski uspjeh!

Gotovo istovremeno s pojavljivanjem na srpskom tržištu, Deep voda, novi brend tvrtke Mineralna voda d.o.o., osvojila je i nagradu REGPAK 2014. U tvrtki ističu da bolji početak za osvajanje domaćeg, ali i svjetskog tržišta nisu mogli ni zamisliti.
Na ovogodišnji natječaj REGPAK bila je prijavljena ambalaža čak tri vode. Prema ocjeni stručnog ocjenjivačkog suda, najboljom je proglašena voda Deep, novi brend tvrtke Mineralna voda d.o.o. iz Srbije. O razlozima prijave na natječaj, promišljanju ambalaže, osvojenoj nagradi, ali i budućim planovima porazgovarali smo s direktorom Milošom Markovićem.

Osvojili ste REGPAK 2014 za ambalažu Deep mineralne vode. Koji je bio motiv prijave na ovogodišnji natječaj? Je li Vas nagrada iznenadila?
Deep je nastao u želji da osmislimo premium ambalažu za vodu koja će biti najelegantnija i najprivlačnija na domaćem i regionalnom tržištu. Krenuli smo od ideje da ljudi koji posjećuju restorane, klubove i kafiće sebi mogu priuštiti modernu vodu, a da to malo hedonističko iskustvo ne moraju previše platiti. REGPAK nagrada je prvo priznanje koje smo osvojili i izuzetno smo ponosni što su naši napori prepoznati, a prvo mjesto u regiji je zaista priznanje kojim se izuzetno ponosimo.

Nagrađena ambalaža nastala je u suradnji s dizajnerskim studijem Design by Insomnia te Srpskom fabrikom stakla a.d. iz Paraćina. Na koji način odabirete suradnike?
Suradnja sa studijem Design by Insomnia traje već godinama i s njim razvijamo brojna rješenja u području industrijskog i grafičkog dizajna. Zajedno smo napravili i redizajn vode Duboka, našeg osnovnog brenda. Njihovo iskustvo i rad s velikim kompanijama pomažu nam pri izboru materijala i donošenju osjetljivih tehničkih odluka. Rekao bih da ključ uspjeha leži u našoj ambicioznosti i njihovoj kreativnosti i znanju. Za suradnju sa Srpskom fabrikom stakla odlučili smo se prije svega zbog njihove tradicije, kapaciteta i odlučnosti da s nama razvijaju nova rješenja.

Staklena ambalaža smatra se jednim od najprihvatljivijih rješenja, no ponekad je vrlo teško unutar tih, relativno ograničenih okvira, iskazati kreativnost i originalnost. Kako se nosite s tim?
Staklo se koristi već tisućama godina i jednostavno nema alternativu. Koliko god ono u svom konačnom obliku bilo osjetljivo, staklo kao i voda ima fenomenalne karakteristike i daje vrlo široke mogućnosti. Ono što je teško objasniti nekome tko ne poznaje procese dizajna, odnosno proizvodnje, jest da su ograničenja dobrodošla jer iz definiranih polazišta dizajneri u pravilu uvijek izbacuju najbolja i najinovativnija rješenja.
Kao što i sami kažete, staklena ambalaža nametnula se posljednjih nekoliko godina jer društvo shvaća da su obnovljivi izvori i materijali jedino rješenje u sveopćoj ekspanziji otpada. Samim tim staklo, osim svoje velike ekološke vrijednosti, dodatno pobuđuje i osjećaj odgovornosti kod potrošača.

Koje su, prema Vašem mišljenju, komparativne prednosti koje su Vašu ambalažu izdvojile iz konkurencije?
Prvo bih želio naglasiti da je ovogodišnja konkurencija bila vrlo jaka, osobito u segmentu voda, i u takvoj situaciji osvajanje REGPAK nagrade za nas ima dodatnu vrijednost. Možda je suštinska prednost u odnosu na ostala rješenja opći dojam koji ostavlja naš proizvod, kako u estetskom i vizualnom, tako i u komunikacijskom, odnosno proizvođačkom smislu. Naš doživljaj je da je voda Deep možda i prva na ovim prostorima koja spaja visoku estetiku s preciznom komunikacijom koja jasno sugerira porijeklo proizvoda i razumne proizvođačke troškove. Ekološki aspekt je također dodatna prednost, jer korištenje samo dva tipa materijala dodatno olakšava ponovnu upotrebu.

Kako biste ocijenili ovogodišnju konkurenciju?
REGPAK je jedan od rijetkih natječaja koji njeguje rad i razvoj industrijskog dizajna i zato ima veliku težinu. Poznato je da industrije u regiji imaju velikih poteškoća i da se samo rijetki odlučuju na nove projekte koje uključuju promjenu kompletnog dizajna ambalaže. Zato iz godine u godinu pratimo tržište i prijavljene radove jer je to pokazatelj da i tržišta regije prate svjetske trendove, koliko je to moguće. Konkurencija je jaka jer se prijavljuju projekti i proizvodi koju su jako kvalitetni i iza kojih stoje ozbiljne tvrtke i kreativne agencije. Ovogodišnja nagrada još je značajnija jer se natječemo i s tvrtkama koje posluju u okviru EU.

Imate li povratne informacije s tržišta, što kažu potrošači?
Deep je mladi brend koji svoje prve korake doživljava dobivanjem REGPAK-a i to nam daje dodatni motiv u plasiranju proizvoda na domaćem, ali i tržištima Bliskog Istoka i Azije. Dosadašnje reakcije su izuzetno pozitivne, no primjetno je da ljudi nisu naviknuti na premuim dizajn kad je voda u pitanju.

Koliko, po Vašem mišljenju, privlačna i kvalitetna ambalaža ima udjela u uspješnosti pojedinog proizvoda na tržištu?
Danas je za uspjeh odlučujuće da pratite i predvidite navike potrošača, pratite trendove u svim područjima i budete dovoljno kreativni i spremni na promjene. U moru proizvoda na tržištu moramo se izdvojiti dobrim dizajnom i komunikacijom jer se kvaliteta proizvoda apsolutno podrazumijeva. Zato je Deep drugačiji na tržištu, predstavlja jedinstvo kvalitetne vode i jedinstvene ambalaže.

Prošlogodišnji pobjednik REGPAK-a osvojio je i svjetsku nagradu WorldStar za najbolju ambalažu. Planirate li snagu svoje REGPAK-om nagrađene ambalaže ogledati i na tom prestižnom svjetskom natječaju?
Kao tvrtka stremimo daljnjim uspjesima i odlučni smo u tome da se prijavimo za svjetsku nagradu jer vjerujemo da Deep može stati rame uz rame s nagrađenim proizvodima iz cijelog svijeta.

Koji su daljnji planovi tvrtke Mineralna voda? Planirate li uskoro na tržište plasirati neke nove proizvode?
U posljednje tri godine napravili smo redizajn linije Duboka, kreirali Deep, a u planu je proširenja brenda ulaskom u segment voda s dodacima. U planu je i daljnji razvoj i otvaranje novih tržišnih niša, a narednih godina voljeli bismo i sve nove projekte nominirati za nagradu REGPAK. (Ž. L.)
 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: