« Povratak na sadržaj Broj 1 | Godina 2013

Regpak i WorldStar su nam vjetar u leđa

Nakon uspjeha na prošlogodišnjem REGPAK natječaju za najbolju ambalažu na tržištu regije, kada je serija proizvoda Bakina tajna srpskog Foodlanda d.o.o. osvojila tu nagradu te je Jovana Petković, menadžerica razvoja i marketinga te tvrtke, u Splitu tijekom Svjetskih dana ambalaže preuzela nagradu iz ruku predsjednika Svjetske organizacije za ambalažu (WPO) Toma Schneidera, Bakina tajna osvojila je i WorldStar nagradu za najbolju ambalažu na svijetu u kategoriji hrane koju dodjeljuje WPO.
Lazar Igrutinović, brend menadžer u Foodlandu, otkriva da za svoje proizvode biraju samo najbolje, kako suradnike, tako i sirovine i, naravno, ambalažu. Priznanja koja osvajaju dokaz su kvalitete, a da tu nisu stali i da i dalje rade kako bi nadmašili sami sebe, vidjet ćemo već i na ovogodišnjem REGPAK-u.

Kao pobjednik prošlogodišnjeg REGPAK-a, odlučili ste snagu svoje ambalaže “odmjeriti” i na svjetskoj razini, prijavom na WorldStar, što se pokazalo vrlo uspješnim. Jeste li zadovoljni osvojenom nagradom i što Vam ona znači?
Kada smo se 2011. odlučili za redizajn ambalaže, željeli smo biti prepoznatljivi na policama cijelog svijeta. REGPAK je prva nagrada za ambalažu koju smo osvojili, dala nam je vjetar u leđa, a potom su uslijedile nagrade Packtivity za najbolji dizajn ambalaže u Srbiji i WorldStar nagrada za najbolji dizajn ambalaže na svijetu u kategoriji hrane. Do ove godine dobivali smo priznanja za kvalitetu proizvoda, postali prepoznatljivi na tržištu regije, što je konkurencija vješto koristila plasirajući proizvode s identičnom ambalažom. Danas smo redizajniranom ambalažom prepoznatljivi na tržištima 28 zemalja u koje izvozimo. WorldStar nagrada nam izuzetno godi, daje pečat našim naporima da dizajnom ambalaže komuniciramo kvalitetu proizvoda. U pregovorima s distributerima nam svakako pojačava pregovaračku poziciju i omogućava suradnju s najboljima.

WorldStar nagrade bit će dodijeljene 9. 5. u Sydneyu. Spremate li se na put?
Svakodnevne obveze nam ne dopuštaju da još mislimo o tome, iako se izuzetno veselimo putu i ceremoniji dodjele nagrada. Iz Australije dobivamo čestitke svakodnevno, to je za nas jedno od najbrže rastućih tržišta. Trenutačno se neki od naših proizvoda mogu naći u više od 850 prodavaonica Woolworthsa, kao i u mnogim ekskluzivnim gourmet trgovinama.

Proizvođač Vaših staklenki je Vetropack Straža tvornica stakla d.d. iz Huma na Sutli, a dizajn etiketa povjerili ste agenciji Peter Gregson d.o.o., iz Srbije. Na koji način odabirete suradnike?
Suradnike biramo kao i sirovine, samo najkvalitetnije za Bakinu tajnu :)
Proizvod je kvalitetan samo kada je cjelokupan proces proizvodnje na najvišoj razini, najbolji ljudi na vodećim pozicijama, najiskusnije domaćice za štednjakom i lideri u svojim granama kao dobavljači.

Što je, po Vašem mišljenju, upravo ambalažu Bakine tajne izdvojilo iz konkurencije, prvo na REGPAK-u, pa onda i na WorldStaru?
Iste stvari izdvajaju Bakinu tajnu kod potrošača i kod stručnog suda. To je jako teško objasniti, to je jednostavno emotivni odgovor.

Staklena ambalaža smatra se jednim od najprihvatljivijih rješenja. Kako unutar tih, relativno ograničenih okvira, iskazati kreativnost i originalnost? Također, često se događa raskorak u dizajnerskim rješenjima “na papiru” i realnim proizvodnim mogućnostima. Kako prevladavate takve situacije?
Na prvom mjestu važno je da dizajnerski studio dobro poznaje brend. Tek poslije toga kreću praktični problemi. Nadilaženje tih problema uvijek je vaganje između onoga što želite i troškova. Mi smo uteg stavili na ono što želimo!

Koliko, po Vašem mišljenju, privlačna i kvalitetna ambalaža ima udjela u uspješnosti pojedinog proizvoda na tržištu?
Ambalaža oslikava kvalitetu proizvoda i s potrošačem komunicira na nesvjesnoj razini. U svjetskim trgovinama nalazimo se na policama s liderima i koristimo svoju priliku. Ako uzmete u obzir da se na tim tržištima ne reklamiramo, shvatit ćete da ambalaža odrađuje veći dio posla.

Bakinu tajnu predstavili ste i na Supermarket Trade Show održanom u februaru u Tokiju. Kakve su bile reakcije?
Prvo smo mi oduševili Japance, potom Japanci nas! Tržište Japana je prezasićeno, ne postoji ni jedan svjetski proizvođač iz grane koji nije prisutan. Prepoznali su da je hrana iz Srbije čista i zdrava, uložili u promociju i obostrano koristan projekt raste iz dana u dan. Pored našeg soka od borovnice stavili su 1749 borovnica, koliko naš sok sadrži, i napravili sliku koja, doslovno, govori umjesto tisuću riječi.

Otvoren je novi natječaj REGPAK. Možemo li i na njemu očekivati neku Foodlandovu uspješnicu?
Svakako, ali neka to za sad bude tajna. Ovaj put smo nadmašili sami sebe, a vi ćete dati sud.

Razgovarala: TIhana Lešić
 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: