« Povratak na sadržaj Broj 1 | Godina 2010

Nenad Đurđević, regionalni direktor prodaje Ball Packaging Europe, Beograd

Inovativnost je naša strateška prednost

Dvanaest tvornica Ball Packaging Europe ove će godine proizvesti i prodati na europskom tržištu oko 16 milijardi limenki. Prošle su ih godine na hrvatsko tržište plasirali 42,8 milijuna.
U razgovoru s Nenadom Đurđevićem, regionalnim direktorom prodaje tvrtke Ball Packaging Europe, dobili smo vrijedne informacije o poslovanju koje bilježi impresivne rezultate. Činjenica da su ostali gotovo nedirnuti u vrijeme gospodarske krize ukazuje da je riječ o k ompaniji koja vrlo dobro poznaje tržište i kvalitetu konačnog proizvoda postavlja kao svoj imperativ.


Kompanija Ball Packaging Europe jedan je od vodećih proizvođača limenki za pića u Europi. Kako je kompanija strukturirana i koji su bili prijelomni trenuci razvoja?

Kompanija Ball Packaging Europe je osnovana potkraj 2002., nakon što je američki Ball Corporation, osnovan 1880. godine u Americi, preuzeo tvrtku Schmalbach-Lubeca. Preuzeta kompanija imala je tradiciju dulju od 100 godina u proizvodnji ambalaže. Tako je stvoren jedan od najvećih proizvođača limenki za pića na svijetu. Od travnja 2003. kompanija posluje pod imenom Ball Packaging Europe kao podružnica u punom vlasništvu Ball Corporationa. Danas je Ball Corporation jedan od najvećih svjetskih proizvođača metalne i plastične ambalaže za industriju hrane i pića. Zapošljava oko 15.500 djelatnika na 95 lokacija diljem svijeta. Sjedište korporacije je u američkom Broomfieldu. Ukupni promet tijekom 2008. godine je iznosio 7,6 milijardi američkih dolara. Divizija za proizvodnju ambalaže stvara 90 posto prometa Ball Corporationa. Osim ambalaže, Ball Corporation posjeduje i Ball Aerospace & Technologies koji proizvodi opremu za svemirske letove i nudi rješenja u području visokih tehnologija, kako za državne, tako i za komercijalne klijente.


Jedna od tvornica izgrađena je i u Zemunu 2005. godine. Kako je donesena odluka o investiciji upravo na tom području?

Tržište limenki u zapadnoj i istočnoj Europi je posljednjih deset godina raslo u prosjeku i do 10 posto godišnje, izuzimajući Njemačku, dok je područje jugoistočne Europe bilježilo najskromniji udio limenki među ostalim vrstama ambalaže. Prilikom odluke o investiranju, Ball Packaging Europe je prepoznao potencijalni rast tržišta limenki u jugoistočnoj Europi, kao i dobar izvor stručne radne snage. Prognoze su se obistinile pa je tržište jugoistočne Europe od 2005. do 2008. godine raslo po stopi višoj od 20 posto, dok je samo učešće Ball Packaging Europe raslo stopom višom od 30 posto.
Najpoznatiji hrvatski proizvođači svoja izdanja u limenci povjerili su Ballu
Navest ću primjer Srbije: 2005. godine Ball je isporučio oko 45 milijuna limenki na tržištu Srbije, a 2009. oko 190 milijuna. Ako uzmemo u obzir samo zemlje zapadnog Balkana, učešće Balla je sa 70 milijuna limenki u 2005. raslo do 320 milijuna u 2009. godini.


Koliko se limenki godišnje proizvodi na razini cijele korporacije, a koliko na razini Ball Packaging Europe Beograd? Jesu li iskorišteni maksimalni proizvodni kapaciteti tvornica?

Dvanaest tvornica Ball Packaging Europe će ove godine proizvesti i prodati na europskom tržištu oko 16 milijardi limenki, što je oko 30 posto ukupnog europskog tržišta. Proizvodni kapacitet Ball Packaging Europe Beograd je oko 760 milijuna limenki godišnje, odnosno od 2 do 2,3 milijuna dnevno. Uglavnom se radi punim kapacitetima, 24 sata dnevno. Za vrlo kratko vrijeme beogradski je tim dostigao gotovo sve korporativne standarde u poslovanju. Otežavajuća okolnost je činjenica da Srbija još uvijek nije članica Europske unije, što podrazumijeva složene administrativne procedure u poslovanju sa zemljama Europske unije. O važnosti harmonizacije propisa za naše poslovanje govori i činjenica da se više od 80 posto proizvodnje iz Beograda izvozi u zemlje centralne i jugoistočne Europe.


U kojoj je mjeri Ball Packaging Europe zastupljen u Hrvatskoj? Tko su vaši najveći klijenti na tom području?

Od samog početka proizvodnje u Beogradu uspostavljena je vrhunska suradnja sa svim klijentima u Hrvatskoj koji se bave proizvodnjom pića i napitaka. Već je četvrta godina naše uspješne suradnje, a u 2009. godini plasirali smo 42,8 milijuna limenki na tržište Hrvatske. S ponosom ističemo da su svi najpoznatiji hrvatski proizvođači svoja izdanja u limenci povjerili kompaniji Ball Packaging Europe. Stvari koje nas vežu, osim renomea, su i ljudi – lakoća komunikacije, brzina reakcije na probleme, iskren i partnerski odnos.


Od početka poslovanja zemunska je tvornica vrhunski opremljena najsuvremenijom tehnologijom. Kakav je danas strojni park? Unaprjeđujete li tehnologiju proizvodnje limenki sukladno svjetskim trendovima? Što se promijenilo u samoj proizvodnji u zadnjih pet godina?

Važno je napomenuti da je Ball Packaging Europe Beograd i dalje jedna od najvećih i najuspješnijih proizvodnih greenfield investicija u Srbiji. U postrojenja smo dosad investirali oko 65 milijuna eura. Na zemljištu od oko 100.000 kvadratnih metara izgradili smo objekte na površini od oko 33.000 kvadrata. Cijelo postrojenje je posljednja riječ tehnologije. To se odnosi kako na opremu za proizvodnju, tako i na propratnu opremu – postrojenja za vakuum, komprimirani zrak, tretman otpadnih voda itd. U tu se opremu ulaže konstantno, da bi se povećala njezina efikasnost, kako proizvodna, tako i energetska, odnosno da bi se smanjio njezin štetan utjecaj na okoliš. Dakle, naš pogon odgovara zahtjevima svjetskih trendova u pogledu “zelene” tehnologije. Sustavi koji nam to omogućavaju su ISO 9001 upravljanje kvalitetom, ISO 14001 upravljanje okolišem, HACCP sustav sigurnosti hrane i OHSAS 18001 sustav sigurnosti i zdravlja na radu.


Nepovoljni gospodarski uvjeti neosporno svima otežavaju poslovanje. Kakva je strategija Ball Packaginga Europe u ovo krizno vrijeme? Koji su daljnji planovi?

U segmentu trgovine pićima i napitcima u cijeloj Europi u posljednje dvije godine primjetna su dva trenda. Prvi pokazuje da se smanjuje apsolutni volumen proizvodnje i prodaje pića i napitaka, a drugi da se potrošnja iz tzv. HoReCa segmenta (kafići, restorani, hoteli) prebacuje u take home segment (maloprodajni objekti, marketi, hipermarketi), što prirodno pozitivno utječe na prodaju proizvoda u limenkama, kao nepovratnoj i ambalaži koja se u potpunosti reciklira. Inovativnost je naša strateška prednost u odnosu na konkurenciju, kojom namjeravamo osigurati uspješno poslovanje u sljedećem desetljeću. Prva limenka s poklopcem koji omogućuje ponovno zatvaranje (Ball Resealable End), fotokvaliteta tiska na poklopcima (Pure Brand End), digitalni tisak na limenkama i termokromatske boje za promjenu temperature predstavljaju komparativnu prednost našim kupcima, a time i Ballu, u susret izazovima potresene globalne ekonomije. U 2010. na ovom zadatku umnogome će nam pomoći Svjetsko nogometno prvenstvo, zbog kojega očekujemo puno promotivnih aktivnosti naših kupaca diljem Europe.
Naši daljnji planovi u Europi su vezani uz širenje na istok kontinenta – ulazak na rusko tržište. Naša greenfield investicija u tvornicu limenki u Rostovu na Donu trebala bi se realizirati 2012. godine. Ovo je praćeno daljnjim ulaganjem u tvornicu u Beogradu – projektiranje pogona proizvodnje poklopaca za limenke (ulaganje 25 milijuna eura) je već završeno, a instalacija opreme i početak proizvodnje će ovisiti o prilikama na tržištu u 2010. i 2011. godini. (B. D.)
 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: