« Povratak na sadržaj Broj 3 | Godina 2009

Gopackov tim (s desna na lijevo): Vladislav Dodič s kćeri Martinom; Andrea Balasso, prodajni menadžer iz partnerske tvrtke Schib Packaging Spa iz Italije; Majda Kokoravec, odnosi s javnošću Gopacka d.o.o.

Pakiramo gotovo sve!

Gopackov stroj predstavljen na sajmu odlikuje se sofisticiranim tehnološkim detaljima.
Na sajmu Packtech Expo Balkan 2009, u izlagačkom prostoru slovenske tvrtke Gopack d.o.o., razgovarali smo s direktorom Vladislavom Dodičem o načinu poslovanja tvrtke na koju ne utječe svjetska gospodarska kriza, o tehnološkim inovacijama te njegovu dojmu o sajmu.

Gopackovi strojevi poznati su po dugogodišnjoj pouzdanosti i svestranoj upotrebi u prehrambenoj, kemijskoj, farmaceutskoj i drugim industrijama. Kakvo vas je poslovanje dovelo do današnjeg statusa kvalitetnog i pouzdanog proizvođača automatskih strojeva za pakiranje?
Krajem 90-ih godina prošlog stoljeća iz Europske unije došla je jaka konkurencija i nije bilo više zaštite domaćeg tržišta jer su svi mogli uvoziti bez carine. Tada smo otvorili zastupništva u regiji te smo oštro počeli razvijati nove strojeve koji su nas uskoro doveli na vanjsko zapadno tržište. Dakle, silom prilika bili smo primorani uložiti u razvoj tehnologije i kvalitete, tj. raditi dugoročno. Tako poslujemo i danas.
Na zapadu se pokazala potreba za stick-pack strojevima te je danas Gopackova ponuda takvih strojeva u samom vrhu. Uspjeli smo razviti visokokvalitetne strojeve, nudimo najbolja rješenja, a i dalje razvijamo tehnologiju - i upravo tu leži naš uspjeh.

Što sve obuhvaća proizvodni program tvrtke? Što biste izdvojili kao glavni proizvod?
Proizvodni program obuhvaća strojeve za horizontalno i vertikalno punjenje i zatvaranje ambalaže, klasične vrećice, cjevaste vrećice, linearne vage i volumetrijske jedinice za doziranje, strojeve koji rade s termoskupljajućom folijom, pick and place strojeve i kartonirke.
I u farmaceutskoj smo industriji razvili vrlo uspješna ambalažna rješenja. Glavni proizvod ipak je pakiranje kave u stick packove. Tehnološki bum događa se i u segmentu pakiranja kruha i peciva. Taj trend polako, ali sigurno kroči u Hrvatsku. Vlastitim smo strojevima omogućili pakiranje kruha u pekarskim tvrtkama u Sloveniji. Takav kruh je jeftiniji, izdržljiviji, manje se kvari i svi ga doživljavaju kao dobar proizvod.


Razvoj tehnologije traži i stručni razvoj kadra. Koliko je ljudi zaposleno u Vašoj tvrtki i kojeg su kadra?
Za sve što nismo u mogućnosti učiniti unutar kuće, tražimo pomoć izvana. Dakle, uz nekoliko elektrotehničkih i informatičkih inženjera za razvoj u našoj i talijanskoj tvrtki, postoji i outsourcing koji osigurava pomoć kod većeg opsega proizvodnje. Kupac koji dođe kod nas želi biti cjelovito informiran i dobiti konkretnu tehnološku i ekonomsku informaciju - želimo mu osigurati kompletnu uslugu. S obzirom na sofisticiranu tehnologiju strojeva i instalirane 3D instrukcije, naši stručnjaci vrlo brzo rješavaju probleme. Servis se može obavljati izravno iz tvrtke, ali se očekuje da svaki proizvođač ima svoje osposobljeno osoblje. Naši se strojevi vrlo malo kvare, a svih 99 posto zastoja rješavamo telefonom, a oni se odnose na nedovoljno precizan rad operatera, uglavnom na greške poput neočišćene ćelije ili pogrešno upravljanje parametrima programa.

Strojeve uglavnom proizvodite prema narudžbi. Kako izgleda tijek proizvodnje?
Uvijek ih proizvodimo prema narudžbi. Proces je sljedeći. Kupac iznese svoju ideju, potrebe i želje, a Gopackovi stručnjaci predlažu zakonski regularna rješenja koja su tehnološki izvediva i ekonomski isplativa. Tijek proizvodnje stroja može trajati od nekoliko mjeseci do nekoliko godina. Primjerice, stroj koji predstavljamo na ovom sajmu odlikuje se sofisticiranim tehnološkim detaljima koje smo počeli razvijati prije tri godine. Za važan detalj koji nas razlikuje od konkurencije trebala nam je jedna godina. Ne mogu vam reći o čemu je riječ jer još nije vrijeme da konkurencija sazna detalje.

Koje su karakteristike tog stroja?
Riječ je o 13-linijskom stroju za pakiranje juha u vrećici, s 15 servo motora. Svaki dio stroja elektronski je vođen, ima automatski alarm, kontrolu punih i praznih vrećica, izbacivanje praznih vrećica, s automatskim izbacivanjem nekvalitetnih proizvoda, rashladni sustav, kontrolni ormarić, kapacitet 520 do 550 vrećica u minuti.

Kakva su očekivanja od sajma Packtech Expo Balkan 2009? Hoće li izlaganje utjecati na poslovanje?
Puno ljudi kaže da je izlaganje na sajmovima bacanje novca. Tvrdim da je sajam način da dođemo do kupca jer imamo priliku izložiti novitete. Sajam danas ima informativnu funkciju, na sajmu se ne prodaje. Sada se radi na novim principima. Kupcu je danas omogućeno putem interneta vidjeti sve u svijetu, ali opet osobni kontakt na sajmu ima veliku ulogu. Na ovom sajmu već imamo tri kupca koji nam sasvim pokrivaju troškove izlaganja. Moram primijetiti da hrvatskih kupaca na sajmu nema - dolazili su prošle, ali ove godine ih nema. Do sada su bili prisutni; ne znam je li kriza ili usmjerenost prema zapadu, ali na beogradskom sajmu ih nema.

Naglašavate važnost kupca. Je li to jedan od segmenata ostvarivanja konkurentnosti na tržištu?
Na prvom mjestu je kvaliteta, zatim logistika - servis. Nama je iznimno važan odnos s kupcem. Mi nikad ne zaboravljamo kupca. Naprotiv, s njim postajemo prijatelji. Naš je princip da mu uvijek pomažemo ako ima teškoće. Uvijek otvoreno kažemo što znamo raditi i nikad ne prihvaćamo posao koji nismo u stanju obaviti. Dobar savjet rješava probleme. Treba razviti povjerenje kod kupca i zadržati ga. Na kraju, mi smo stalni u industriji pakiranja: nećemo sutra prodavati madrace, preksutra avione, a onda opet strojeve, jer imamo vlastitu proizvodnju.

S obzirom da je na prehrambenu industriju najmanje od svih industrija utjecala gospodarska kriza, pretpostavljamo da i Gopack bilježi pozitivno poslovanje unatoč krizi.
Istina, gospodarska kriza nije negativno utjecala na poslovanje Gopacka. Ove godine bilježimo pozitivne rezultate u poslovanju jer naši veliki kupci dolaze iz prehrambene industrije. I farmaceutska industrija je u rastu pa i tu vidimo svoj potencijal.

Kao uspješan poduzetnik u području ambalažne industrije, recite nam mora li čovjek živjeti svoj posao 24/7 da bi bio uspješan?
Kao i u svakom privatnom biznisu, uspješan poduzetnik u ambalažnoj industriji mora dati sve od sebe. Posao se zavuče pod kožu. Kad supruga i ja uđemo u trgovinu, ona odmah komentira kako opet proučavam ambalažu. Jednostavno si ne mogu pomoći - uspoređujem svoje proizvode s drugima, gledam tuđe ideje i promišljam o svojima. Na kraju, najbolji sajam u ambalažnoj industriji je upravo u trgovini. Tamo je moguće vidjeti što se događa, koja su nova rješenja, a može se mnogo toga primijetiti i u segmentu kupca - uvidjeti stare stvari koje nikada nisu doživjele uspjeh i neke nove stvari koje tek trebaju osvojiti tržište.

Razgovarala: Blanka Doko
 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: