« Povratak na sadržaj Broj 1 | Godina 2008

Ambalaža – komunikacija jača od riječi / Packaging – Communication Stronger Than Words

Ambalaža često ima presudnu ulogu u sudbini koja prati proizvode na tržištu. Bili oni vrhunske ili tek osrednje kvalitete, ambalaža u koju je proizvod upakiran čini čuda. Ona je taj čarobni štapić koji često donosi prevagu o kupnji proizvoda.

Atraktivnost i originalnost kojom ambalaža mami kupca na policama specijaliziranih trgovina, veleprodajnih i maloprodajnih centara, kao i na svim drugim mjestima gdje su proizvodi izloženi za prodaju, uvijek je presudna za njegovu daljnju sudbinu.

Došlo je vrijeme za promjenu razmišljanja o izgledu proizvoda i značenju ambalaže. Jednostavna zaštita proizvoda i funkcija promidžbe više nisu dovoljne. Kupac traži više. Robni su centri postali mjesta provođenja ono malo slobodnog vremena, kupovine i ispijanja kave u krugu prijatelja ili obitelji, a to oni koji prate prodaju i komunikaciju s tržištem obilato koriste. U postavljanju proizvoda na police i izloženosti pogledu kupca iz svakog, pa i najmanjeg kutka prodajnog prostora, proizvodi se nude planirano. A oko vidi sve i donosi pasivnu odluku o kupnji čak i onda kada nam proizvod nije nužno potreban baš tog trenutka.

Ambalaža koju proizvodimo i usavršavamo joj svojstva, postaje psihološki faktor na djelu. Presuđuje o kupnji. Pri susretu s kupcem presudni utjecaj ima u prvih par sekundi. Kupac je spreman platiti i više za proizvod koji ga je primamio uvjerljivošću o kvaliteti. Ambalaža je ključ ukupnog imidža proizvoda. Daje mu onu potpunost koja je neosporna.

Te informacije ne promiču timovima proizvođača prehrambenih, farmaceutskih, kemijskih te svih ostalih proizvoda, ali ni timovima koji se bave kreiranjem ambalaže proizvođača ambalaže. Ambalaža postaje komunikacijski kanal s potrošačem jači od riječi. A to dobro znaju u timu pripreme proizvodnje Bilokalnik – IPA, ali i Grupe Belišće u cjelini. Svaka od članica Grupe na specifičan način razvija nove proizvode i redizajnira postojeće, već prema tehnološkim grupama proizvoda koje proizvodi, a kvalitetnu papirnu ambalažu za sve namjene proizvodimo koristeći vlastitu sirovinu za proizvodnju.

 Svakodnevna komunikacija s kupcem, ono nešto što čini ambalažu posebnom, što proizvođače robe široke potrošnje čini sigurnijima u bolji plasman proizvoda, je izbor prave ambalaža. Njome se stječe i održava pažnja potrošača, identifikacija s proizvodom, njome se uspostavljaju i emocionalne reakcije s potrošačem.

U Bilokalniku - IPA djelujemo u pravcu što potpunije identifikacije s proizvodima za koje proizvodimo ambalažu. Time se zatvara ciklus i koriste nove zakonitosti tržišta kojom pakiranje postaje integralni dio komunikacijske strategije tvrtke.

Priredila: Zdenka Čavić, Bilokalnik-IPA d.d., Koprivnica

 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: